Üzüntü Sabit’i

 

Sabit’ler toplumcu mudur peki

 

giriş

  

Sabit’ler

Kısminin sadık koruyucuları

Fokusun yarası

Yaraya bakan göz gelişimi

Işık tecrübesini hayata yaklaşarak edinmeye çalışan

dürüst ilişkiciler 

 

İnandığının yaratıcısıdır o

Kendini peşinden sürükleyen saftirik

Gizlisi çok açıktır kalbinden kaçırır topladıklarını

Çıplak-reddeden-kabulcü

Bütün bunlar out-constant teorisinin önemli dayanaklarıdır

Çıkardan çıkar kayıptan kaçmaz Sabit

Biraz geri

Tam ortaya gülen de bi oydu

Okul müdüründen tokadı bu yüzden sadece o yedi

Biraz ileri

Abisinin karısı onun ilk aşkıydı

ve abisi şimdi resmen haklı

Dur

Romeo’nun Romeo’suydu Sabit

Kendine geri dönmeye çalışan gizli eteklerle büyürken

Şimdi hep

Toplum-okul-müdürü tokadını esirgemez ondan

Şimdi hep

Birbirlerinin göğüslerinde ağlar Sabit’ler

Kendilerinden başka yurtları yoktur onların

Bu bakımdan ona bir evlat-edinilmiş demek yanlış olmayacaktır

 

Üzüntü Sabit’i bir evlat-edinilmiştir

Duygusal çöküntü alanında büyümüştür

Çöküntünün kucağını düşünebiliyor musunuz

Bu yüzden sanki hafızanın da öncesindedir onun kayıtları

Çöküntüsünde yanılmazdır

Sinirlerindeki dirençli yapı onu

manipülasyon tehditlerinden korumuştur

Bu edinilmişlik yani dışarıda kalma hali

Üzüntü Sabit’inin

canı yanıyor canı

Şimdi ve

Hep

 

Her şeye rağmen yanıltılmazdır Sabit ve yaşantıdan edinilen

fokus-bakış korunmasız da olsa çevreye de atılmaktadır

Sonuca fokus yok

 

 

Sabit’ler toplumcudur bak

 

Başka bir Üzüntü Sabit’i mail-mektubunda anlatıyor

 

—    Ben neci miyim

 

Bakınca görüyorum

Gözümdeki yaradan görüyorum ben

Tümeli karanlık odada bıraktım o görmüyor bende

Tikelse bir tay gibi doğar doğmaz gerçeğe yürüyor

 

Sevgili II. Abdülhamit

Taşıdığı yükün altında ezilen güçlü bir adam

30 yıl mülkü korudun

Ben söylediğimde o haindi o zaman bakmıştım

 

Sevgili 1915

Herkesin hayvan olduğu tarih

Adına 1915 diyeceğim

Gezi’nin altındaki Ermeni mezarlığı

tüylerim dikelir

üstündeki müstakbel anıt

Derin uzanış için mezarlar önemli bir semboldür

Ama böyle bir suçluluk psikozuna da

tüylerim dikelir

Herkesin diyorum yukarıda

 

Sevgili Nasıl Anılmak

Ulusalcı olarak anılmaktan korkmuyorum kavramcı değilim

Ulusalcı eşittir milliyetçilikten dinin çıkarılmış hali

Biliyor musunuz namazdaki Sabit’i

Ama böyle bir yıkalım psikozuna da tüylerim dikelir

Tersini görmeden ulus yıkılsın demem

O halkın üstüne yıkılır

O Dosto’nun Ecinniler’i olur

Sabit önce başkaları der

Neci miyim ben

Diğerkâm

Halkın diyorum yukarıda

Liberallerin değil

 

Sevgili Sevgi

Kendini sevmeyen başkasını sevemez

O kötü şu kötü bu danın içine girmeyeceğinizi mi düşünüyorsunuz

Orada bir insan görüyorum onu sabit-seviyorum

Cemal-Çandar-Markar-Kekeç tipi insan

insan sevmez başını insan göğsüne koyup ağlamaz

Zehrini sıradan insana dökemez

Birbirlerinin göğüslerinde ağlar Sabit’ler

Sevgiyi köşeli parantezlerle düşünüyorum ben

Seviyorum o zaman

Tikel gerçeğin koynudur

Bir inşaat işçisine âşık olup on yıl kaldım o koyunda

Yukarıda

anlıyor musunuz

 

Share on FacebookTweet about this on TwitterPin on PinterestShare on Google+Share on LinkedInPrint this pageEmail this to someoneShare on Tumblr