§
Matisse’in geç dönemi kadar farklı bir geç stil ilan eden
Dedem artık konuşmuyor.
Dedemin hafızasındaki şekil tamamen yok oldu.
Yerini geniş ve renkli vuruşlardan
oluşmuş genel bir soyutlama aldı. Eleştirmenler
dedemin abartılı karın kısmının ve işe yaramaz bacaklarının
bir tüketim toplumu eleştirisi oluşturduğu,
vücudunun istem dışı hareketleri benimsemesinin
önceki gerçekçi görüşlerini reddetmesinin bir işareti olduğu konusunda hemfikir.
“Aracın direncinin gitgide artan teslimiyeti
ve aracın doğasında olmayan tüm tekniklerin dışlanması”
Sanatta modernliği anlamanın yollarından biri:
Eleştirmenler resmin özünü düzlük olarak tanımlıyor;
Heykel ise, onlara kalırsa, huzur içinde uyuyor.
* 160. Kilometre’nin yayın programında yer alan Ben Lerner’ın seçme şiirleri, Donat Bayer’in çevirisiyle 2019 içinde yayımlanacaktır.